درباره وبلاگ


اخبار درج شده بر گرفته از سايتهاي خبري معتبر ميباشد.
موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 39
بازدید کل : 60947
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

خبرهاي داغ
اخبار ایران و جهان
پژوهشگران دانشگاه کیل و هامبورگ آلمان سبک ترین ماده جامد در جهان را تولید کردند.
 
به گزارش  واحد مرکزی خبر  به نقل از شبکه یورونیوز، این ماده موسوم به «آئروگرافیت»، از هوا و رشته های نانو کربن ساخته شده است، یک سانتیمتر مکعب آن فقط دو دهم میلی گرم وزن دارد. چگالی آن یک پنج هزارم چگالی آب و یک ششم چگالی هواست.
 
آئروگرافیت به حدی سبک است که کار کردن با آن در آزمایشگاه معمولی مشکل است. کوچکترین حرکت باعث جابجایی این ماده می شود.
 
ماتیاس مکلنبرگ یکی از پژوهشگران می گوید: یک کیلوگرم از این ماده پنج متر مکعب حجم خواهد داشت ، یعنی مکعب مستطیلی به قاعده یک متر مربع و ارتفاع پنج متر ، درست به اندازه یک خانه یا یک برج، اما وزن آن یک کیلوگرم خواهد بود. برای جابجایی این مقدار کیلوگرم ماده به صندوق عقب چهارده خودرو نیاز خواهید داشت.
 
آئروگرافیت می تواند زندگی را برای ما بسیار ساده تر کند.
 
از سبکی و سطح نسبتا بزرگ آن می توان برای ساخت باتری های لیتیوم ، لباس های ضد آب ، کامپیوترهای سبک تر ، تصفیه آب و هوا و پوشش هواپیماها و ماهواره ها استفاده کرد.
 
این ماده از ساختارهای بهم بافته شده در مقیاس نانو میکرو ساخته شده است.
 
این ماده با گذاشتن اکسید روی در کوره های مخصوص  و گرم کردن آنها تا دمای نهصد درجه سانتیگراد ساخته می شود.
 
این ماده در شماره ژوئیه نشریه «ادونس ماتریال» به جامعه علمی معرفی شد.


روز گذشته جسد نیما نهاوندیان مجری جوان صدا و سیما ، در منزل مسکونی وی واقع در شهرآرا پیدا شد . با اعلام این خبر بر روی خروجی خبرگزاری ها جامعه رسانه ای در شوگ و ماتم قرار گرفت . پیکر نیما نهاوندیان، مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون و گوینده رادیو صبح روز سه‌شنبه (پنجم دی ماه) از مقابل ساختمان شبکه دوی سیما تشییع می‌شود.

نیما نهاوندیان، مجری برنامه‌های «دورخیز»، «توپ طلایی» و «ورزش از نگاه دو» بوده است و صبح دیروز جسد وی در منزل شخصی‌اش کشف شد.

 
به گزارش «تابناک»، بنا به درخواست انجمن ورزشی نویسان، پیگیری و دستور بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک پیکر مرحوم نیما نهاوندیان از مجریان با سابقه ورزشی کشورمان در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.
 
کشف جسد نیما توسط مادرش
 
یکی از نزدیکان نزدیک مرحوم نهاوندیان در این باره اظهار داشت : صبح دیروز مادر و پسرخاله نیما نهاوندیان بعد از تماس های بدون پاسخ با او  به منزل او رفته بودند ، در ابتدا فکر می کردند که وی خوابیده است ولی پس از مدت کوتاهی متوجه شدند متاسفانه نیما به رحمت خدا رفته است .
 

براي ادامه مطلب كليك كنيد ....



ادامه مطلب ...


برنامه «پایش»، به طور غیر مستقیم و بدون نام بردن از فرد خاصی ، زیرکانه به ادعاهای احمدی نژاد درباره عدم افزایش زیاد نرخ تورم ، بالا رفتن قدرت خرید مردم بعد از هدفمندی و مدیریت دولت بر بازار پاسخ داد.

هر چند مرتضی حیدری ، مجری گفت و گوی ویژه رئیس جمهور، در مصاحبه اخیر احمدی نژاد هیچ سوال جدی و محکمی از او نپرسید و عمدتاً به تأیید سخنان وی پرداخت، اما 24 ساعت بعد از گفت‌وگو با احمدی‌نژاد، در برنامه «پایش»، به طور غیر مستقیم و بدون نام بردن از فرد خاصی، زیرکانه به ادعاهای احمدی‌نژاد درباره عدم افزایش زیاد نرخ تورم، بالا رفتن قدرت خرید مردم بعد از هدفمندی و مدیریت دولت بر بازار پاسخ داد.

به گزارش عصرایران، برنامه «پایش» که توسط حیدری اداره می شود، دیشب نموداری از افزایش قیمت‌ها در دو سال اخیر (که طرح هدفمندی یارانه‌ها آغاز شده است) را به نمایش گذاشت که در آن، درصد افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف نشان داده می‌شد.

در این برنامه تأکید شد که نمودار مذکور بر اساس آمارهای بانک مرکزی تهیه شده است.

 

 

بر اساس این نمودار که در شبکه اول سیما بر روی آنتن رفت، قیمت کالاها و خدمات مختلف تا 66 درصد افزایش داشته است:

خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها: 62.9 درصد
دخانیات: 60.9
پوشاک و کفش: 60
مسکن و سوخت: 32.7
لوازم و اثاث خانگی: 54.3
بهداشت و درمان: 43.5
حمل و نقل: 55.2
ارتباطات: 8.2
تفریح و امور فرهنگی: 45.7
تحصیل: 18.1
رستوران و هتل: 55
کالاها و خدمات متفرقه: 66.1
کالا (میانگین): 63.8
خدمات (میانگین): 33.2

نکته قابل توجه این که نمودار فوق، نشان دهنده افزایش قیمت‌ها تا شهریور 91 است و افزایش صورت گرفته در ماه های اخیر را نشان نمی‌دهد و الّا نمودارها مرتفع‌تر شده‌اند!

البته آنچه مردم در خریدهای روزانه‌شان با تمام وجود لمس می کنند این است که قیمت بسیاری از کالاها و خدمات، بسیار بیش از نمودار فوق بالا رفته و بعضاً از افزایش صد در صدی هم عبور کرده است.



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب